Mayıs 2, 2024

TechnoJournal

Teknoloji Günlüğünüz

Unity, İndirme Başına Fiyatlandırmadan Vazgeçti

2 min read
Unity

Unity

Oyun geliştirme platformu Unity, oyunlarda indirme başına fiyatlandırma uygulamaktan vazgeçtiğini duyurdu.

Unity, geçtiğimiz ay yaptığı bir açıklamada, oyunlarda indirme başına fiyatlandırma uygulayacağını duyurmuştu. Bu sistem Unity Pro ve Unity Enterprise kullanıcıları için oyunların yıllık geliri 1 milyon doları ve toplam indirme sayısı 1 milyonu aştığında devreye girecekti ve indirme başına 0.125 ila 0.15 dolar arasında bir ücret ödeyecekti.  Unity Personal ve Unity Plus aboneleri ise 200 bin toplam indirme ve son 12 ayda 200 bin dolar gelir sınırını aştığında indirme başına 0.2$ ödeyecekti.

Bu sistem, oyun geliştiricileri tarafından büyük bir tepkiyle karşılanmıştı. Oyun geliştiricileri, bu sistemin küçük ve bağımsız stüdyoları zor durumda bırakacağını, oyunların gelirlerinin büyük bir kısmını Unity’ye kaptıracağını ve oyunların kalitesini düşüreceğini belirtmişlerdi. Ayrıca, bu sistemin Unity’nin rakipleri olan Unreal Engine ve Godot gibi diğer oyun geliştirme platformlarına geçiş yapmalarına neden olacağını da ifade etmişlerdi.

Unity’den Geri Adım

Unity, gelen yoğun eleştiriler üzerine geri adım attığını ve indirme başına fiyatlandırma sistemini iptal ettiğini açıkladı. Unity CEO’su John Riccitiello, yaptığı bir blog yazısında, “Oyun geliştiricilerinin endişelerini dinledik ve yanlış yaptığımızı anladık. Bu yüzden, indirme başına fiyatlandırma sistemini durduruyoruz ve daha adil ve şeffaf bir sistem üzerinde çalışacağız” dedi.

Kaynak: Unity

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copyright TechnoJournal © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.